Na Krajině 44, 686 01 Uherské Hradiště – Vésky, Tel.: 572 503 675, Mobil: 774 730 176, e-mail: info@petrklicuh.cz

Pro potřeby domovního řádu se poskytovatelem rozumí azylový dům pro ženy a matky s dětmi, PETRKLÍČ, o.p.s., (právnická osoba, která má oprávnění poskytovat sociální služby) - dále jen jako AD.
  • Uživatelem/klientem se pro potřeby domovního řádu rozumí osoba, které je poskytována sociální služba, konkrétně pro sociální službu azylový dům pro ženy a matky s dětmi se uživatelem rozumí žena, která patří do cílové skupiny poskytované sociální služby.
  • Domovní řád je závazný (viz. smlouva o ubytování) pro všechny ubytované uživatelky a děti azylového domu pro ženy a matky s dětmi o.p.s. PETRKLÍČ, Na Krajině 44, Uherské Hradiště – Vésky.
  • Domovní řád je nedílnou součástí smlouvy o poskytnutí ubytování a v případě jeho nedodržování může být ze strany poskytovatele uživatelce vysloveno „upozornění na porušení DŘ“, na jehož základě může být pobyt uživatelky v AD ukončen.
  • Poskytovatel si vyhrazuje právo na změny a doplňky tohoto Domovního řádu. Platná pro všechny obyvatele je vždy jeho poslední verze, kterou dodržují.
  • Jako doplněk Domovního řádu slouží Informační manuál, který obdrží každá klientka /žadatelka a který je dostupný i na webových stránkách AD.

        I.          UBYTOVÁNÍ

  1. Nájemné za pobyt je hrazeno dle ceníku viz. příloha. Úhrada probíhá na základě vystaveny faktury za daný kalendářní měsíc.
  2. Klientka je povinna zaplatit úhradu za ubytování do 25. dne kalendářního měsíce, nejpozději do posledního dne v měsíci.
  3. Klientka nese za svou bytovou jednotku plnou zodpovědnost. Je povinna udržovat čistotu, chránit majetek a vybavení před zničením, zacházet šetrně se svěřenými věcmi, nestěhovat a nepoškozovat nábytek, dveře a stěny samolepkami,kresbami, neplýtvat elektrickou energií, vodou ani teplem.
  4. Klientka má právo zamykat svou bytovou jednotku. Služba má přístup do bytové jednotky v případě ohrožení života a majetku či se souhlasem klientky. Poskytovatel si vyhrazuje právo vstoupit do bytové jednotky bez přítomnosti klientky za účelem zajištění bezpečí (havarijní situace, požární poplach) nebo opravy předem hlášené závady. O vstupu do bytové jednotky bude klientka informována pracovnicí ihned po svém návratu.
  5. Při odchodu z AD na noc a déle klientka vypne ze zásuvky elektrické spotřebiče (mimo lednice). Pokud bude pryč dva a více dní, pak i otočí vypínač bojleru do polohy 0 a sníží topení, zavře okna v bytě a vynese odpadky. Službu konající personál, za přítomnosti klientky, zkontroluje stav bytové jednotky při jejím odchodu.
  6. Pokud klientka odejde mimo AD a následně kontaktuje službu konající personál, které sdělí, že bude přes noc či více dnů nepřítomná v AD, má personál povinnost zkontrolovat bytovou jednotku, aby se předešlo možným haváriím či ohrožení ostatních klientek a jejich dětí.
  7. Každou první středu v měsíci provádí pracovnice kontrolu zařízení bytových jednotek.
  8. Závadu nebo poškození vybavení bytu nebo společných prostor hlásí klientky neprodleně (i mimo měsíční kontroly závad) za účelem zajištění bezpečnosti nebo opravy škody. Zároveň se klientka s pracovnicí dohodne, jakým způsobem bude oprava škody provedena nebo uhrazen poničený majetek (hotově nebo odečtením z vratné kauce při ukončení pobytu).
  9. Klientky mohou užívat své malé elektrospotřebiče, které musí být buď v záruce s platným záručním listem, nebo mít provedenou platnou revizi o bezpečnosti jejich provozu, kterou si klientky zajišťují samy a na vlastní náklady.
  10. Klientka může ze společných prostor AD užívat prádelnu, zahradu, kočárkárnu a kuchyňku. Tyto místnosti mají svá pravidla užívání, která klientky i jejich děti dodržují.
  11. Pro praní prádla mohou klientky používat pračky, které jsou majetkem AD. Po doprání pračku vyčistí (zásobník na prací prášek i buben pračky) od zbytku pracího prášku a nečistot (nití, vlasů apod.). Platí stejně i pro sušičku. Do prádelny nemají přístup děti.

         II.          ÚKLID

  1. Klientky jsou povinny udržovat čistotu a pořádek po sobě i svých dětech. Úklid a celkovou čistotu přidělené bytové jednotky a společných prostor si zajišťují samy, a to včetně prostoru před AD a sezónního úklidu (hrabání listí, odmetání sněhu, atd.).
  2. Úklid společných prostor probíhá každý den dle rozpisu, který visí na chodbě v přízemí.
  3. Každou neděli se provádí velký úklid. Čistě uklizené společné prostory klientky předávají pracovnici na službě.      

         III.          POBYT

  1. Podmínkou pobytu v AD je řádná a všestranná péče matky o dítě. Matka je povinna dítěti zajišťovat všechny biologické potřeby (jako je průběžná hygiena, stravování, jeho ošacení apod.). Zároveň je povinna dbát o hygienu svou vlastní. Základní povinností matky je zajištění pravidelné školní docházky dítěte. Matka má usilovat o vytvoření klidného a láskyplného prostředí pro své dítě (děti).
  2. Matky dbají na dodržování domovního řádu svými dětmi. Musí mít přehled o pohybu svých dětí v prostorech AD, aby nedošlo k porušení bezpečnosti či ničení majetku AD
  3. Pracovnice nepřebírají zodpovědnost za děti klientek, které nemohou v prostorách azylového domu zůstat samy bez dozoru.
  4. Děti si mohou klientky hlídat mezi sebou. Hlídání dětí si klientky domlouvají pouze v AD, kdy tuto skutečnost oznámí pracovnici a stvrdí hlídání podpisem obou stran.
  5. Hlídání nezl. dítěte rodinným příslušníkem či samostatný pobyt dítěte v AD je možný pouze výjimečně, na základě předchozí písemné dohody poskytovatele služby a klientky.
  6. Klientka během pobytu aktivně řeší svoji nepříznivou situaci společně s klíčovou pracovnicí. Potkávají se dle domluvy na společných schůzkách, kde klientka plánuje svůj individuální plán.
  7. Klientka se bude účastnit společných schůzek klientek, které se konají dle potřeby  poskytovatele služby nebo klientek. O termínu schůzky jsou klientky vždy předem  informovány.
  8. Klientka je povinna dodržovat noční klid, který trvá od 22:00 do 6:00.
  9. Klientka vždy hlásí odchod a příchod sebe a svých dětí zpět do azylového domu, odevzdá  při odchodu klíče od bytu.
  10. Pokud klientka jede pryč na několik dní, také službě nahlásí i místo, kde bude s dětmi pobývat. Pokud se nemůže vrátit v nahlášeném termínu, oznámí to pracovnici prostřednictvím telefonu nebo mailu s datem návratu. Pracovnice potvrdí přijetí omluvy buď telefonním kontaktem, či odpovědí na SMS nebo email. Neakceptujeme omluvy přes třetí osoby.
  11. Klientka s dítětem je povinna se během školního roku vrátit do AD nejpozději do 20 hod.V pátek, sobotu a prázdniny je povolen návrat nejpozději do 21 hod. Matka bez dítěte a žena je povinna se vrátit do 22 hod. Svou nepřítomnost v AD oznamují klientky s dostatečným předstihem, nejpozději do 20:00 hod. daného dne.
  12. Ubytování v AD PETRKLÍČ, o.p.s. bylo přiděleno v krizové bytové situaci. Pokud se klientka s dětmi bezdůvodně zdržuje dlouhou dobu mimo AD (dlouhodobé návštěvy známých, příbuzných apod.) bude klientce navrženo ukončení smlouvy, neboť bytová jednotka není dostatečně využívána a může být nabídnuta jinému zájemci, který se nachází v akutní tísni a naléhavě potřebuje ubytování.
  13. V případě 3 a více denní neodůvodněné a neomluvené nepřítomnosti klientky může ředitelka rozhodnout o ukončení pobytu klientky i bez její přítomnosti.

     IV.          NÁVŠTĚVY

  14. Klientka má právo rozhodovat o vlastních návštěvách a návštěvách svých dětí, které může přijímat v bytové jednotce.
  15. Klientka je povinna neprodleně ohlásit pracovnici AD příchod a odchod každé návštěvy a nahlásit jména všech příchozích osob, které si pracovnice zapíše do knihy návštěv.
  16. Návštěvy nemohou pobývat nebo se pohybovat ve všech prostorách azylového domu bez přítomnosti klientky.
  17. Návštěvy jsou povinny respektovat a dodržovat DŘ a nenarušovat soukromí ostatních klientek a bez vyzvání mají zákaz vstupovat do jiných místností, než které jsou určeny pro přijetí návštěv.
  18. Návštěvy zde nesmí nocovat, sprchovat se, klientkám není dovoleno využívat prádelnu pro praní oblečení osob neubytovaných v AD.
  19. Pracovnice může z návštěvy vyloučit osoby hrubé, agresivní nebo podnapilé (nebo pod vlivem návykové látky).  Dle závažnosti má ředitelka spolu s personálem AD možnost zakázat této osobě další vstup do prostorů AD. V případě neuposlechnutí se volá Police ČR. Zároveň je z návštěvy předem vyloučen partner, který na klientce nebo dětech páchal domácí násilí, které bylo důvodem k přijetí do azylového domu.
  20. Návštěvní hodiny jsou ve středu a o víkendu v rozpětí maximálně tří hodin. Tento rozsah mohou klientky využít době od 9:00 do 19:00.  

    V.          DALŠÍ PODMÍNKY POBYTU

  21. Kouření v celé budově AD je přísně zakázáno (včetně kouření z okna nebo pod oknem). Pro kouření je vyhrazeno místo pod pergolou na zahradě azylového domu. V AD a jeho bezprostředním okolí platí přísný zákaz manipulace s otevřeným ohněm a hořlavými  látkami.
  22. Klientky jsou povinny se v případě vyhlášení poplachu, požáru nebo evakuace budovy řídit evakuačním plánem, požárními a poplachovými směrnicemi, které jsou vyvěšeny na chodbách. Klientka a její děti jsou povinny v této situaci dbát pokynů pracovnice ve službě.
  23. Platí přísný zákaz neodborného zasahování do elektrických spotřebičů.
  24. Klientky i pracovnice se vůči ostatním dospělým osobám i dětem chovají vždy tak, aby nedocházelo ke snižování jejich důstojnosti, vytváření nepřátelského, ponižujícího, diskriminačního nebo zneklidňujícího prostředí.
  25. Pro pracovníky a všechny ubytované platí přísné dodržování mlčenlivosti a zákaz rozšiřování informací o ostatních ubytovaných uvnitř i vně azylového domu spolu s informacemi o tom, kdo zde je nebo byl ubytovaný. Podávání informací o ubytovaných osobách cizí osobě je přísně zakázáno.
  26. Pokud klientka jeví známky požití alkoholu, (který je ověřen dechovou zkouškou v přítomnosti další zletilé osoby) a její chování vede ke zhoršené komunikaci, koordinaci, k zanedbání péče o dítě, agresivního jednání, jedná se o porušení Vnitřních pravidel AD.
  27. Pokud chování klientky opakovaně vykazuje známky vlivu užití návykové látky (nealkoholové drogy mimo cigarety), či vznikne-li podezření, že může být klientka pod vlivem návykové látky z důvodu vykazování zhoršené komunikace, či koordinace, zanedbání péče o dítě, agresivního jednání, jedná se o porušení Vnitřních pravidel AD.
  28. Platí zákaz přechovávání nelegálních návykových látek v prostorech AD.
  29. Platí zákaz přechovávání zbraní v prostorách AD.
  30. Není povoleno chovat či dočasně přechovávat domácí či jiná zvířata. Zákaz se netýká vodících či asistenčních psů.
  31. V případě nemoci nemocní omezí styk s ostatními ve společných prostorách, aby nedocházelo k rozšiřování nákazy.
  32. V případě infekční nebo parazitární nemoci (např. průjmová onemocnění, zvracení, teploty, onemocnění Covid-19, neštovice, vši či svrab) je klientka dané povinna nahlásit ihned po zjištění pracovnici a dbát jejích pokynů. U nařízené karantény nebo izolace u klientky či jejího dítěte je nutné, aby pobývali ve své bytové jednotce nekontaktovaly se s jinými osobami. Osoby, které nejsou v karanténě toto respektují a osobu v karanténě nebo izolaci nenavštěvují. Personál AD nezajišťuje zdravotnickou ani asistenční službu, nezodpovídá za zdravotní stav ubytovaných ani za komplikace a rizika s tím spojená.
  33. V případě porušení Vnitřních pravidel AD klientka dostává písemné upozornění. Po třetím písemném upozornění je jí ukončena smlouva ze strany poskytovatele sociální služby.      

     VI.       UKONČENÍ POBYTU

  34. I. Důvody ukončení smlouvy s výpovědní lhůtou 5 dní:
      • Nedostatečná, zanedbávaná péče o dítě, ponechání dítěte opakovaně bez dozoru, opuštění dítěte.
      • Nezaplacení úhrady za pobyt do 25. dne příslušného kalendářního měsíce.
      • Nedostatečná, zanedbávaná péče o dítě, ponechání dítěte opakovaně bez dozoru, opuštění dítěte.
      • Nezaplacení úhrady za pobyt do 25. dne příslušného kalendářního měsíce.
      • Úmyslné ničení majetku a inventáře AD, neplnění týdenního úklidu.
      • Pozdní příchody matky s dítětem/dětí na AD bez předchozí domluvy nebo zavolání či zaslání SMS.
      • Porušení bezpečnostních předpisů. Manipulace s otevřeným ohněm či hořlavinami.
      • Nedodržování mlčenlivosti,
      • Opakované rušení noční klidu (doba od 22:00 – 6:00) či nadměrný hluk ve večerních či ranních hodinách.
      • Nespolupráce uživatelky se sociální pracovnicí na řešení své sociálně nepříznivé situace.
      • Úmyslné neohlášení výskytu infekčního onemocnění a následného neřešení situace.
      • Slovní napadení personálu, ostatních klientek nebo jejich dětí, úmyslné vytváření nepřátelského chování vyvoláváním konfliktů.
    II. Důvody ukončení smlouvy s výpovědní lhůtou 2 dny:
      • Kouření ve vnitřních prostorách AD.
      • Požívání alkoholu či jiných omamných látek nebo jejich distribuce.
    III. Důvody ukončení smlouvy s okamžitou výpovědí (do 2h hodin):
      • Fyzické napadení personálu, ostatních klientek nebo jejich dětí.
      • Vědomé ponechání cizí osoby v bytě nebo po výslovném zákazu.
      • 3 a vícedenní neodůvodněná a neomluvená nepřítomnost klientky.
  35. Obě strany mohou ukončit platnost smlouvy, a to vždy písemnou formou. Platnost Smlouvy může být ukončena vzájemnou dohodou stran nebo výpovědí kterékoliv strany (dle uvedených podmínek).
  36. K ukončení smlouvy dochází též uplynutím doby, na kterou byla uzavřena.
  37. Při ukončení pobytu je klientka povinna předat řádně uklizenou bytovou jednotku s kompletním inventářem a klíčem od pokoje nejpozději do 15:00 hod. daného dne. 

    VII.          ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  38. Tento domovní řád byl projednán a schválen pracovním týmem PETRKLÍČ, o.p.s.
  39. Domovní řád může být upravován nebo měněn na základě vzniklých potřeb. Projednávání a schvalování navržených změn se provádí v pracovním týmu PETRKLÍČ, o.p.s. Se změnami budou uživatelky vždy obeznámeny.
     

V Uherském Hradišti, Véskách, dne 1.9.2024



Bc. Kamila Nekolová, DiS.
ředitelka


 

PŘÍLOHA DOMOVNÍHO ŘÁDU Č. 1

CENÍK ZA POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY – AZYLOVÉ UBYTOVÁNÍ

Úhrada za ubytování je stanovena v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. O sociálních službách a prováděcí vyhláškou č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.


 Matky s dětmi:

Osoba Cena 28 dní 30 dní 31 dní
Matka + 1 dítě  240,- Kč / den  6.720,- Kč  7.200,- Kč  7.440,- Kč
Matka + 2 děti 330,- Kč / den  9.240,- Kč  9.900,- Kč 10.230,- Kč
Matka + 3 děti 420,- Kč / den 11.760,- Kč 12.600,- Kč 13.020,- Kč
Matka + 4 děti 510,- Kč / den 14.280,- Kč 15.300,- Kč 15.810,- Kč
Matka + 5 dětí 510,- Kč / den 14.280,- Kč 15.300,- Kč 15.810,- Kč
Žena bez dítěte a těhotná žena 195,- Kč / den   5.460,- Kč   5.850,- Kč   6.045,- Kč


Cena služeb spojených s pobytem:

  • pračka 20,- Kč / praní
  • sušička 30,- Kč /sušení
  • tisk 1 strana A4 černobíle 2,- Kč/ strana
  • tisk 1 strana A4 barevně 10,- Kč/strana
  • kopie 1 strana A4 černobíle 2,- Kč/ strana
  • kopie 1 strana A4 barevně 10,- Kč/strana



V Uherském Hradišti – Véskách dne: 1. 9. 2024

Bc. Kamila Nekolová, DiS.
ředitelka


PŘÍLOHA DOMOVNÍHO ŘÁDU Č. 2

 KONTAKTNÍ ÚDAJE PRO VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ DLE DOMOVNÍHO ŘÁDU


 

ADRESÁŘ pro podávání stížností
 
Kontakty na ředitelka AD a pracovnice AD:
PETRKLÍČ, o.p.s., azylový dům pro ženy a matky s dětmi
Na Krajině 44
Uherské Hradiště – Vésky, 686 01
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: 572 503 675, 774 730 176

Seznam pracovnic a jejich oprávnění k vyřizování stížností:

Bc. Kamila Nekolová, DiS., ředitelka, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby, zaměstnance AD, a ostatní uživatelky. Řeší také odvolání proti stížnosti vyřízené vedoucí sociální pracovnicí.
Mgr. Lenka Horčicová, vedoucí sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby, zaměstnance AD a ostatní uživatelky. Řeší také odvolání proti stížnosti vyřízené sociální pracovnicí.

Bc. Iva Hošková, sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Mgr. Veronika Svitáková, DiS., sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Jana Chmelařová, DiS., sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Lada Vojtková, pracovnice v sociálních službách
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Radka Škrabalová, pracovnice v sociálních službách
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
 

V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti, podnětu či připomínky v azylovém domě, nebo pokud si zde nechce stěžovat, může se stěžovatel domáhat svých práv, či se odvolat také na následující instituce:
 
1. Předseda správní rady o.p.s. PETRKLÍČ
Řeší také odvolání proti vyřízení stížnosti ředitelkou azylového domu a stížnosti na ředitelku AD.
Město Uherské Hradiště
Městský úřad
Masarykovo náměstí 19
686 01 Uherské Hradiště
Tel.: 572525106
 
2. Město Uherské Hradiště
Městský úřad
Masarykovo náměstí 19
686 01 Uherské Hradiště
Telefon: +420572525111
Fax: +420572551071
Email (podatelna): Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
3. Zlínský kraj
třída Tomáše Bati 21
761 90 Zlín
+420 577 043 111
+420 577 043 202
www.kr-zlinsky.cz Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
4. MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 01 Praha 2
Telefon: +420221921111
 
5. Veřejná ochránkyně práv
Údolní 39
602 00 Brno
E-mail: podatelnaochrance.cz
Telefonická informační linka: (+420) 542 542 888
 
6. Český helsinský výbor
Štefánikova 21
150 00 Praha 5
E-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: 257 221 142 nebo 602 646
 
 

V Uherském Hradišti – Véskách dne: 1. 9. 2024

Bc. Kamila Nekolová, DiS.
ředitelka

KDE NÁS najdete: