- Uživatelem/klientem se pro potřeby domovního řádu rozumí osoba, které je poskytována sociální služba, konkrétně pro sociální službu azylový dům pro ženy a matky s dětmi se uživatelem rozumí žena, která patří do cílové skupiny poskytované sociální služby.
- Domovní řád je závazný (viz. smlouva o ubytování) pro všechny ubytované uživatelky a děti azylového domu pro ženy a matky s dětmi o.p.s. PETRKLÍČ, Na Krajině 44, Uherské Hradiště – Vésky.
- Domovní řád je nedílnou součástí smlouvy o poskytnutí ubytování a v případě jeho nedodržování může být ze strany poskytovatele uživatelce vysloveno „upozornění na porušení DŘ“, na jehož základě může být pobyt uživatelky v AD ukončen.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo na změny a doplňky tohoto Domovního řádu. Platná pro všechny obyvatele je vždy jeho poslední verze, kterou dodržují.
- Jako doplněk Domovního řádu slouží Informační manuál, který obdrží každá klientka /žadatelka a který je dostupný i na webových stránkách AD.
I. UBYTOVÁNÍ
- Nájemné za pobyt je hrazeno dle ceníku viz. příloha. Úhrada probíhá na základě vystaveny faktury za daný kalendářní měsíc.
- Klientka je povinna zaplatit úhradu za ubytování do 25. dne kalendářního měsíce, nejpozději do posledního dne v měsíci.
- Klientka nese za svou bytovou jednotku plnou zodpovědnost. Je povinna udržovat čistotu, chránit majetek a vybavení před zničením, zacházet šetrně se svěřenými věcmi, nestěhovat a nepoškozovat nábytek, dveře a stěny samolepkami,kresbami, neplýtvat elektrickou energií, vodou ani teplem.
- Klientka má právo zamykat svou bytovou jednotku. Služba má přístup do bytové jednotky v případě ohrožení života a majetku či se souhlasem klientky. Poskytovatel si vyhrazuje právo vstoupit do bytové jednotky bez přítomnosti klientky za účelem zajištění bezpečí (havarijní situace, požární poplach) nebo opravy předem hlášené závady. O vstupu do bytové jednotky bude klientka informována pracovnicí ihned po svém návratu.
- Při odchodu z AD na noc a déle klientka vypne ze zásuvky elektrické spotřebiče (mimo lednice). Pokud bude pryč dva a více dní, pak i otočí vypínač bojleru do polohy 0 a sníží topení, zavře okna v bytě a vynese odpadky. Službu konající personál, za přítomnosti klientky, zkontroluje stav bytové jednotky při jejím odchodu.
- Pokud klientka odejde mimo AD a následně kontaktuje službu konající personál, které sdělí, že bude přes noc či více dnů nepřítomná v AD, má personál povinnost zkontrolovat bytovou jednotku, aby se předešlo možným haváriím či ohrožení ostatních klientek a jejich dětí.
- Každou první středu v měsíci provádí pracovnice kontrolu zařízení bytových jednotek.
- Závadu nebo poškození vybavení bytu nebo společných prostor hlásí klientky neprodleně (i mimo měsíční kontroly závad) za účelem zajištění bezpečnosti nebo opravy škody. Zároveň se klientka s pracovnicí dohodne, jakým způsobem bude oprava škody provedena nebo uhrazen poničený majetek (hotově nebo odečtením z vratné kauce při ukončení pobytu).
- Klientky mohou užívat své malé elektrospotřebiče, které musí být buď v záruce s platným záručním listem, nebo mít provedenou platnou revizi o bezpečnosti jejich provozu, kterou si klientky zajišťují samy a na vlastní náklady.
- Klientka může ze společných prostor AD užívat prádelnu, zahradu, kočárkárnu a kuchyňku. Tyto místnosti mají svá pravidla užívání, která klientky i jejich děti dodržují.
- Pro praní prádla mohou klientky používat pračky, které jsou majetkem AD. Po doprání pračku vyčistí (zásobník na prací prášek i buben pračky) od zbytku pracího prášku a nečistot (nití, vlasů apod.). Platí stejně i pro sušičku. Do prádelny nemají přístup děti.
II. ÚKLID
- Klientky jsou povinny udržovat čistotu a pořádek po sobě i svých dětech. Úklid a celkovou čistotu přidělené bytové jednotky a společných prostor si zajišťují samy, a to včetně prostoru před AD a sezónního úklidu (hrabání listí, odmetání sněhu, atd.).
- Úklid společných prostor probíhá každý den dle rozpisu, který visí na chodbě v přízemí.
- Každou neděli se provádí velký úklid. Čistě uklizené společné prostory klientky předávají pracovnici na službě.
III. POBYT
- Podmínkou pobytu v AD je řádná a všestranná péče matky o dítě. Matka je povinna dítěti zajišťovat všechny biologické potřeby (jako je průběžná hygiena, stravování, jeho ošacení apod.). Zároveň je povinna dbát o hygienu svou vlastní. Základní povinností matky je zajištění pravidelné školní docházky dítěte. Matka má usilovat o vytvoření klidného a láskyplného prostředí pro své dítě (děti).
- Matky dbají na dodržování domovního řádu svými dětmi. Musí mít přehled o pohybu svých dětí v prostorech AD, aby nedošlo k porušení bezpečnosti či ničení majetku AD
- Pracovnice nepřebírají zodpovědnost za děti klientek, které nemohou v prostorách azylového domu zůstat samy bez dozoru.
- Děti si mohou klientky hlídat mezi sebou. Hlídání dětí si klientky domlouvají pouze v AD, kdy tuto skutečnost oznámí pracovnici a stvrdí hlídání podpisem obou stran.
- Hlídání nezl. dítěte rodinným příslušníkem či samostatný pobyt dítěte v AD je možný pouze výjimečně, na základě předchozí písemné dohody poskytovatele služby a klientky.
- Klientka během pobytu aktivně řeší svoji nepříznivou situaci společně s klíčovou pracovnicí. Potkávají se dle domluvy na společných schůzkách, kde klientka plánuje svůj individuální plán.
- Klientka se bude účastnit společných schůzek klientek, které se konají dle potřeby poskytovatele služby nebo klientek. O termínu schůzky jsou klientky vždy předem informovány.
- Klientka je povinna dodržovat noční klid, který trvá od 22:00 do 6:00.
- Klientka vždy hlásí odchod a příchod sebe a svých dětí zpět do azylového domu, odevzdá při odchodu klíče od bytu.
- Pokud klientka jede pryč na několik dní, také službě nahlásí i místo, kde bude s dětmi pobývat. Pokud se nemůže vrátit v nahlášeném termínu, oznámí to pracovnici prostřednictvím telefonu nebo mailu s datem návratu. Pracovnice potvrdí přijetí omluvy buď telefonním kontaktem, či odpovědí na SMS nebo email. Neakceptujeme omluvy přes třetí osoby.
- Klientka s dítětem je povinna se během školního roku vrátit do AD nejpozději do 20 hod.V pátek, sobotu a prázdniny je povolen návrat nejpozději do 21 hod. Matka bez dítěte a žena je povinna se vrátit do 22 hod. Svou nepřítomnost v AD oznamují klientky s dostatečným předstihem, nejpozději do 20:00 hod. daného dne.
- Ubytování v AD PETRKLÍČ, o.p.s. bylo přiděleno v krizové bytové situaci. Pokud se klientka s dětmi bezdůvodně zdržuje dlouhou dobu mimo AD (dlouhodobé návštěvy známých, příbuzných apod.) bude klientce navrženo ukončení smlouvy, neboť bytová jednotka není dostatečně využívána a může být nabídnuta jinému zájemci, který se nachází v akutní tísni a naléhavě potřebuje ubytování.
- V případě 3 a více denní neodůvodněné a neomluvené nepřítomnosti klientky může ředitelka rozhodnout o ukončení pobytu klientky i bez její přítomnosti.
IV. NÁVŠTĚVY
- Klientka má právo rozhodovat o vlastních návštěvách a návštěvách svých dětí, které může přijímat v bytové jednotce.
- Klientka je povinna neprodleně ohlásit pracovnici AD příchod a odchod každé návštěvy a nahlásit jména všech příchozích osob, které si pracovnice zapíše do knihy návštěv.
- Návštěvy nemohou pobývat nebo se pohybovat ve všech prostorách azylového domu bez přítomnosti klientky.
- Návštěvy jsou povinny respektovat a dodržovat DŘ a nenarušovat soukromí ostatních klientek a bez vyzvání mají zákaz vstupovat do jiných místností, než které jsou určeny pro přijetí návštěv.
- Návštěvy zde nesmí nocovat, sprchovat se, klientkám není dovoleno využívat prádelnu pro praní oblečení osob neubytovaných v AD.
- Pracovnice může z návštěvy vyloučit osoby hrubé, agresivní nebo podnapilé (nebo pod vlivem návykové látky). Dle závažnosti má ředitelka spolu s personálem AD možnost zakázat této osobě další vstup do prostorů AD. V případě neuposlechnutí se volá Police ČR. Zároveň je z návštěvy předem vyloučen partner, který na klientce nebo dětech páchal domácí násilí, které bylo důvodem k přijetí do azylového domu.
- Návštěvní hodiny jsou ve středu a o víkendu v rozpětí maximálně tří hodin. Tento rozsah mohou klientky využít době od 9:00 do 19:00.
V. DALŠÍ PODMÍNKY POBYTU
- Kouření v celé budově AD je přísně zakázáno (včetně kouření z okna nebo pod oknem). Pro kouření je vyhrazeno místo pod pergolou na zahradě azylového domu. V AD a jeho bezprostředním okolí platí přísný zákaz manipulace s otevřeným ohněm a hořlavými látkami.
- Klientky jsou povinny se v případě vyhlášení poplachu, požáru nebo evakuace budovy řídit evakuačním plánem, požárními a poplachovými směrnicemi, které jsou vyvěšeny na chodbách. Klientka a její děti jsou povinny v této situaci dbát pokynů pracovnice ve službě.
- Platí přísný zákaz neodborného zasahování do elektrických spotřebičů.
- Klientky i pracovnice se vůči ostatním dospělým osobám i dětem chovají vždy tak, aby nedocházelo ke snižování jejich důstojnosti, vytváření nepřátelského, ponižujícího, diskriminačního nebo zneklidňujícího prostředí.
- Pro pracovníky a všechny ubytované platí přísné dodržování mlčenlivosti a zákaz rozšiřování informací o ostatních ubytovaných uvnitř i vně azylového domu spolu s informacemi o tom, kdo zde je nebo byl ubytovaný. Podávání informací o ubytovaných osobách cizí osobě je přísně zakázáno.
- Pokud klientka jeví známky požití alkoholu, (který je ověřen dechovou zkouškou v přítomnosti další zletilé osoby) a její chování vede ke zhoršené komunikaci, koordinaci, k zanedbání péče o dítě, agresivního jednání, jedná se o porušení Vnitřních pravidel AD.
- Pokud chování klientky opakovaně vykazuje známky vlivu užití návykové látky (nealkoholové drogy mimo cigarety), či vznikne-li podezření, že může být klientka pod vlivem návykové látky z důvodu vykazování zhoršené komunikace, či koordinace, zanedbání péče o dítě, agresivního jednání, jedná se o porušení Vnitřních pravidel AD.
- Platí zákaz přechovávání nelegálních návykových látek v prostorech AD.
- Platí zákaz přechovávání zbraní v prostorách AD.
- Není povoleno chovat či dočasně přechovávat domácí či jiná zvířata. Zákaz se netýká vodících či asistenčních psů.
- V případě nemoci nemocní omezí styk s ostatními ve společných prostorách, aby nedocházelo k rozšiřování nákazy.
- V případě infekční nebo parazitární nemoci (např. průjmová onemocnění, zvracení, teploty, onemocnění Covid-19, neštovice, vši či svrab) je klientka dané povinna nahlásit ihned po zjištění pracovnici a dbát jejích pokynů. U nařízené karantény nebo izolace u klientky či jejího dítěte je nutné, aby pobývali ve své bytové jednotce nekontaktovaly se s jinými osobami. Osoby, které nejsou v karanténě toto respektují a osobu v karanténě nebo izolaci nenavštěvují. Personál AD nezajišťuje zdravotnickou ani asistenční službu, nezodpovídá za zdravotní stav ubytovaných ani za komplikace a rizika s tím spojená.
- V případě porušení Vnitřních pravidel AD klientka dostává písemné upozornění. Po třetím písemném upozornění je jí ukončena smlouva ze strany poskytovatele sociální služby.
VI. UKONČENÍ POBYTU
- I. Důvody ukončení smlouvy s výpovědní lhůtou 5 dní:
- Nedostatečná, zanedbávaná péče o dítě, ponechání dítěte opakovaně bez dozoru, opuštění dítěte.
- Nezaplacení úhrady za pobyt do 25. dne příslušného kalendářního měsíce.
- Nedostatečná, zanedbávaná péče o dítě, ponechání dítěte opakovaně bez dozoru, opuštění dítěte.
- Nezaplacení úhrady za pobyt do 25. dne příslušného kalendářního měsíce.
- Úmyslné ničení majetku a inventáře AD, neplnění týdenního úklidu.
- Pozdní příchody matky s dítětem/dětí na AD bez předchozí domluvy nebo zavolání či zaslání SMS.
- Porušení bezpečnostních předpisů. Manipulace s otevřeným ohněm či hořlavinami.
- Nedodržování mlčenlivosti,
- Opakované rušení noční klidu (doba od 22:00 – 6:00) či nadměrný hluk ve večerních či ranních hodinách.
- Nespolupráce uživatelky se sociální pracovnicí na řešení své sociálně nepříznivé situace.
- Úmyslné neohlášení výskytu infekčního onemocnění a následného neřešení situace.
- Slovní napadení personálu, ostatních klientek nebo jejich dětí, úmyslné vytváření nepřátelského chování vyvoláváním konfliktů.
- Kouření ve vnitřních prostorách AD.
- Požívání alkoholu či jiných omamných látek nebo jejich distribuce.
- Fyzické napadení personálu, ostatních klientek nebo jejich dětí.
- Vědomé ponechání cizí osoby v bytě nebo po výslovném zákazu.
- 3 a vícedenní neodůvodněná a neomluvená nepřítomnost klientky.
- Obě strany mohou ukončit platnost smlouvy, a to vždy písemnou formou. Platnost Smlouvy může být ukončena vzájemnou dohodou stran nebo výpovědí kterékoliv strany (dle uvedených podmínek).
- K ukončení smlouvy dochází též uplynutím doby, na kterou byla uzavřena.
- Při ukončení pobytu je klientka povinna předat řádně uklizenou bytovou jednotku s kompletním inventářem a klíčem od pokoje nejpozději do 15:00 hod. daného dne.
VII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tento domovní řád byl projednán a schválen pracovním týmem PETRKLÍČ, o.p.s.
- Domovní řád může být upravován nebo měněn na základě vzniklých potřeb. Projednávání a schvalování navržených změn se provádí v pracovním týmu PETRKLÍČ, o.p.s. Se změnami budou uživatelky vždy obeznámeny.
V Uherském Hradišti, Véskách, dne 1.9.2024
Bc. Kamila Nekolová, DiS.
ředitelka
PŘÍLOHA DOMOVNÍHO ŘÁDU Č. 1
CENÍK ZA POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY – AZYLOVÉ UBYTOVÁNÍ
Úhrada za ubytování je stanovena v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. O sociálních službách a prováděcí vyhláškou č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Matky s dětmi:
Osoba | Cena | 28 dní | 30 dní | 31 dní |
Matka + 1 dítě | 240,- Kč / den | 6.720,- Kč | 7.200,- Kč | 7.440,- Kč |
Matka + 2 děti | 330,- Kč / den | 9.240,- Kč | 9.900,- Kč | 10.230,- Kč |
Matka + 3 děti | 420,- Kč / den | 11.760,- Kč | 12.600,- Kč | 13.020,- Kč |
Matka + 4 děti | 510,- Kč / den | 14.280,- Kč | 15.300,- Kč | 15.810,- Kč |
Matka + 5 dětí | 510,- Kč / den | 14.280,- Kč | 15.300,- Kč | 15.810,- Kč |
Žena bez dítěte a těhotná žena | 195,- Kč / den | 5.460,- Kč | 5.850,- Kč | 6.045,- Kč |
Cena služeb spojených s pobytem:
- pračka 20,- Kč / praní
- sušička 30,- Kč /sušení
- tisk 1 strana A4 černobíle 2,- Kč/ strana
- tisk 1 strana A4 barevně 10,- Kč/strana
- kopie 1 strana A4 černobíle 2,- Kč/ strana
- kopie 1 strana A4 barevně 10,- Kč/strana
V Uherském Hradišti – Véskách dne: 1. 9. 2024
Bc. Kamila Nekolová, DiS.
ředitelka
PŘÍLOHA DOMOVNÍHO ŘÁDU Č. 2
KONTAKTNÍ ÚDAJE PRO VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ DLE DOMOVNÍHO ŘÁDU
ADRESÁŘ pro podávání stížností
Kontakty na ředitelka AD a pracovnice AD:
PETRKLÍČ, o.p.s., azylový dům pro ženy a matky s dětmi
Na Krajině 44
Uherské Hradiště – Vésky, 686 01
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: 572 503 675, 774 730 176
Tel.: 572 503 675, 774 730 176
Seznam pracovnic a jejich oprávnění k vyřizování stížností:
Bc. Kamila Nekolová, DiS., ředitelka, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby, zaměstnance AD, a ostatní uživatelky. Řeší také odvolání proti stížnosti vyřízené vedoucí sociální pracovnicí.
Mgr. Lenka Horčicová, vedoucí sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby, zaměstnance AD a ostatní uživatelky. Řeší také odvolání proti stížnosti vyřízené sociální pracovnicí.
Bc. Iva Hošková, sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Mgr. Veronika Svitáková, DiS., sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Jana Chmelařová, DiS., sociální pracovnice
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Lada Vojtková, pracovnice v sociálních službách
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
Radka Škrabalová, pracovnice v sociálních službách
- oprávněná k přijetí a vyřízení stížností na provoz AD, způsob poskytování služby, kvalitu poskytované služby a ostatní uživatelky.
V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti, podnětu či připomínky v azylovém domě, nebo pokud si zde nechce stěžovat, může se stěžovatel domáhat svých práv, či se odvolat také na následující instituce:
1. Předseda správní rady o.p.s. PETRKLÍČ
Řeší také odvolání proti vyřízení stížnosti ředitelkou azylového domu a stížnosti na ředitelku AD.
Město Uherské Hradiště
Městský úřad
Městský úřad
Masarykovo náměstí 19
686 01 Uherské Hradiště
Tel.: 572525106
2. Město Uherské Hradiště
Městský úřad
Masarykovo náměstí 19
686 01 Uherské Hradiště
Telefon: +420572525111
Fax: +420572551071
Email (podatelna): Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
3. Zlínský kraj
třída Tomáše Bati 21
761 90 Zlín
761 90 Zlín
+420 577 043 111
+420 577 043 202
www.kr-zlinsky.cz Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
4. MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 01 Praha 2
128 01 Praha 2
Telefon: +420221921111
5. Veřejná ochránkyně práv
Údolní 39
602 00 Brno
E-mail: podatelnaochrance.cz
Telefonická informační linka: (+420) 542 542 888
6. Český helsinský výbor
Štefánikova 21
150 00 Praha 5
E-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: 257 221 142 nebo 602 646
V Uherském Hradišti – Véskách dne: 1. 9. 2024
Bc. Kamila Nekolová, DiS.
ředitelka